W kopalni soli
    Home W kopalni soli

Z wizytą w kopalni soli i u diabła Boruty

Jolanta Frankiewicz

22 października 30 uczniów z kl. IV – VI wzięło udział w jednodniowej wycieczce turystyczno - edukacyjnej do Kopalni Soli w Kłodawie. Przy okazji zwiedzili też zamek w Łęczycy i romańską kolegiatę w Tumie. Przedstawiam sprawozdanie Mateusza Musialczyka z kl. V a, który jako pierwszy opisał swoje wrażenie z wyjazdu oraz uzupełniające fragmenty opisu wycieczki Małgosi Michalak, również z kl. V a.

Mateusz Musialczyk kl Va

22.10.2014 r. pojechaliśmy na szkolną wycieczkę do Kłodawy i Łęczycy.

Pierwszym punktem wycieczki była kopalnia soli w Kłodawie.  Weszliśmy do windy i… zaczęliśmy „spadać” z prędkością 6m na sekundę. Na dole było tak jasno, jakby świeciło tam słońce. Rozpoczęło się zwiedzanie. Zobaczyliśmy przepiękną kolorową sól, a z niej wyrzeźbione różne postacie i przedmioty. Dotychczas nie wiedziałem, że sól ma tyle odcieni. Kolejnym punktem były  wielkie sale przypominające jaskinie.  Na koniec można było zebrać bryłki soli na pamiątkę. Przywiozłem całą wielką kieszeń plecaka.

Następnym punktem zwiedzania było Muzeum w Łęczycy znajdujące się w średniowiecznym Zamku Królewskim. Widzieliśmy obrazy, meble oraz broń palną pochodzącą z tamtych czasów. Na dziedzińcu podobały mi się dyby służące do unieruchomienia więźniów. Zrobiliśmy sobie kilka zdjęć, pozując zamknięci w dybach. Poznaliśmy legendę diabła Boruty, który ponoć mieszka w podziemiach zamku.                 Wróciliśmy do domu ok. godz. 18.00.

Najciekawszą atrakcją całej wycieczki była dla mnie kopalnia soli. Podobały mi się kopalniane jaskinie i windy, które zjeżdżały w dół tak szybko, że miało się wrażenie, jakby się spadało. Był to jeden z najlepszych dni w tym roku szkolnym. Polecam wszystkim tę kopalnię soli do zwiedzania.

Małgorzata Michalak, kl. Va

… Głębinowa kopalnia soli bardzo się nam podobała. Długo szliśmy wyrobiskowymi korytarzami słuchając opowieści pana przewodnika o pracy górników, Oglądaliśmy wyeksploatowane komory solne. Zobaczyliśmy maszyny używane w podziemnym górnictwie. Dowiedzieliśmy się, co spowodowało, że sól kłodawska oprócz białej ma często unikatową, różową barwę. Ściany solne są bardzo kolorowe: brązowe, niebieskie, różowe i brunatne. Oczywiście wykonaliśmy mnóstwo pamiątkowych zdjęć....

… Następnie pojechaliśmy do zamku w Łęczycy. Tam oglądaliśmy wnętrza zamkowe sprzed wielu lat. Pani przewodnik pokazała nam też, jak wyglądała dawna chata wiejska oraz jak ubierali się ludzie. Wszyscy kupowaliśmy sobie różne pamiątki. Wycieczka bardzo nam się podobała. Niestety - wszystko, co dobre szybko się kończy...

Wakacje 2015
    Sześciolatki
    Gazeta Przerwa

'Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć.' To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.